Alla inlägg under juni 2011

Av Erika Berglund - 27 juni 2011 10:17

Jag ber så hemsk mkt om ursäkt. Men jag har inte haft tid (känns det som) att plocka upp datorn under helgen. 


Vi kom i väg som vi bestänt runt kl 16. Mötte upp Laila, Benita och Jennifer i Falun sen rullade det på. Mondeon tyckte att det var tungnt att dra Fias husvagn.

Men vi kom upp och väl där uppe så kom solen fram. Fia och jag (eller mest fia) byggde upp tältet medans att Robin besiktade bilen. På torsdag kvällen så tog vi det rätt så lugnt. Kom i säng rätt så tidigt.

Eftersom att de regnade hela torsdag kväll så blev de ju aldrig den där riktiga värmen så de tog en bra stund innan banan var kör klar på fredagen. Våran första repa vart den semsta tiden också, men de var ju också den första för säsongen. Den andra repan ut då kom vart de genast mkt bättre 10,73 sek men de är inte personbästa. Efter den repan så kunde vi inte köra mera för dgen eftersom att de började läcka vatten och vi upptäckte att en frysplug hade rostat sönder. Men som tur var så fick Robin tag på grejjer så vi kunde köra igen på lördagen. Men de bröjde ju ända fram tills efter  lunch på lördgen innan vi kunde börja köra eftersom att de hade regnat kraftigt på natten. Men efter mkt om och men så kom vi igång och började att köra. Våran andra repa ut så kom vårat Personbästa 10,56. Men sen sluthastighet på 220km/h. 

Det känndes bra. Men under hela helgen så här långt så hade han varit fundersam på varför han hade en bugg derikt i starten nästa när han växlade mellan 1 och 2:ans växel så hörde man att bilen nästa la av. Men ha  bet ihop och sa fixar det sen. Det såg bra ut och började att lina upp för dagens 3.dje runda men då kom regnet igen. Då sa tävlings ledningen att de bara var att backa tillbaka.

Vi fick börja på söndagen där vi slutade på lördagen och eftersom att vi fick sol och jätte bra väder igår så började vi runt kl 9. Men det vart ingen förbättring den kvalrepan.

Robin fick tag på en dator och fick bort buggen som låg och störde. Men då sa kopplingen ifrån. Så efter färsta repan i eliminerigen så packade vi ihop. Bilen är hel men kopplingen slirar så sjukt mkt att han inte vill riskera något så nu håller han på för fullt och letar efter en ny koppling.


Men om jag sumerar helgen kort då. Så blev den ända jätte kul. 6 repor blev det 1 personbästa och 1 trasig koppling. Men framför allt så fick vi träffa mkt underbara människor igen! Som jag har längtat efter det här! Och ett  stort tack till våran "nya" mekaniker Fia.


Hoppas att alla ni andra har haft en trevlig midsommar!


/Erika - CowHill DragRacing Team     

Av Erika Berglund - 21 juni 2011 21:57

Nu är det väl snart dax att sova och när jag vaknar så är det bara en dag kvar till avförd upp till Orsa.  

Imorn så är det fullt upp hela dagen. Jag och Fia ska åka ner till Avesta och hämta mera team kläder och så ska vi handla. Det känns som att de kommer att ta ett tag. För vi ska inte bara in på en affär. Vi ska in på några stycken.

Packa ska jag också börja att göra imorn också. Vet inte vad jag ska ha med mig mer äm racekläder. Eller jo det vet jag ju för man har ju vart på race förr!   


Jag fick iaf gräsmattan klippt idag, Robin fick hjälpa mig att strta den. Jag hade gjort rätt fast fel ändå. Hihi men nu vet jag tills nästa gång hur jag ska göra. 


 

Jag får önska alla en trevlig midsommar. Jag kommer nog visserligen skriva. Men de är ju för att uppdatera om hur det går under helgen. Och då kommer jag säkert att glömma bort att önska alla en trevlig/ glad midsommar! 


/ Erika

Av Erika Berglund - 21 juni 2011 10:18

Idag är det Tisdag och de närmar sig tävling till helgen. Så jag hoppas att alla kommer att dansa soldansen för att vi ska få det bästa möjliga väder. Det ska bli så skönt att få komma i väg igen. 


Nä undra om jag ska ta och åka in till Fia och planera vad vi ska äta och handla uppe i Orsa. Imorn har jag inte så mkt tid alls vi ska när till Avesta och hämta kläderna och handla. 


Jaja men ha en bra dag alla


/Erika 

Av Erika Berglund - 18 juni 2011 14:06

Idag känns det tugnt. Men ska jag rycka mig och äta frukost sen in till stan och dricka lite kaffe. 


Idag känner jag en stor tom het här hemma. Tycker inte om att bli lämnad ensam. Men jag tror inte att Robin fattar hur jobbigt jag tycker det är.

Det är till och med kallt inne idag så jag har tänt en brasa i kamin för att få upp lite värme inne. 


Nej nu är mina ägg fördig kokade så nu ska jag och fixa så jag får dom i magen också.... 


Ha en bra Lördag alla! 


Av Erika Berglund - 16 juni 2011 23:13

Känner ett lite lätt pirr! Jag ska sova ensam i natt för första gången sen vi flyttade hit till huset. Robin åkte ju med Åke och Lisa till Sundsvall tidigre idag. Men det går nog bra iaf.

Hoppas bara att helgen går hyfsat fort så han kommer hem någon gång! Jag längtar redan efter honom!    


Nä nu ska jag mysa ner mig i sängen med en skål chips och dipp och titta på film. Sen ska jag försöka att sova. 


God natt alla! 

/Erika

Av Erika Berglund - 15 juni 2011 10:47

Ja jag vet förlåt nu  var det riktigt länge sen. Men det har inte hänt så mkt. 

Men jag väl skriva att vi iaf var till Tierp Arena förra helgen och kolla på EM i Dragracing.

Jag kommer aldrig någonsin att sluta älska den typen av motor sport. Känner att jag längtar oerhört mkt efter Midsommar nu så vi får åka upp och göra våran första tävling.

Eventuellt så åker Robin på sin första tävling redan imorn. Men han ska isf vara mekaniker till Åke Eliasson. Han är ju deras "första" reservmekaniker. Jag fick också följa med om jag ville men tyvärr så jobbar jag hela helgen. Och jag ska ju vara ledig hela nästa för att vi är ju i Orsa då.


Men iaf åter till Tierp!

Vilken kännsla det var att sitta där på läktaren. Det går inte att beskriva hur bra det var man måste upp leva det själv för att förstå. Nästa år har vi som mål att köra där....


Bilen våran är iaf vad jag klar nu. Han ska väl säkert göra några små fix på den. Tvättas ska den iaf göras, för den har inte blivit tvättad sen förra året den har ju liksom inte blvit använd sen vi var till Kjula i September.


Tittar ut genom föstret på baksidan nu eftersom att det lät utanför. Och ja det hällregnar ut! Riktig sånt där regn som allt kommer när man är på tävling! Men jag hoppas att allt reng kommer nu och inte till Midsommar...


Nej nu ska jag forsätta att längta och planera lite inför vad som ska med och så..

Ha det så bra nu!


/Erika team cowhill 

Presentation


Jag är en glad jök som älskar doften av bränt gummi... Speciellt när det kommer ifrn våran lilla opel... :)

Men denna blogg kommer inte bara att handla om vad som händer med bilen utan ut om allt som händer i min vardag!(Glömm inte att jag har DYSLXI)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Favoriter

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards