Alla inlägg under maj 2010

Av Erika Berglund - 31 maj 2010 14:17

Jaha då har vi klarat av första del tävlingen för MSDR cupen 2010. Och hur slutade den... Jo med sucsé tre nya personbästa tider. ifrån 11.50 till 11.24 och så vidare till 11.06


Allt började med en fin kväll på fredagen. Vi kom upp och hittade våran plats brevid Mattias och Malin och Deinns. Alltså så stod vi mitt i.    Vi fick allt på plats och så Robin kunde ta med sig Corsa och åka ner och besikta bilen. Och som vanligt så vet ju dom där på besiktningen att Robin har koll på bilen så dom bara jaja så var det klart! Fast dom reagerade ju när vi kom upp med Corsan eftersom att den var nylckad och de var ju det som var tanken att det skulle bli den reaktionen. Alla tyckte att den var jätte fin.


Lördagen börjad med att en fin morogn och dom gick ner på förarmöte och sen skulle de dra igång. Och vad händer när vi står uppställda. Jo det börjar att regna. Efter några långa timmars väntan så fick vi iaf komma igång och köra. Och då satte han personbästa på en gång. 11.50  men då var det något knas med hastighets mätningen. för dets tod att han hade en slut hastighet på 237 km/h (och vid 240km/h så måste man ha bromsskärm). Men eftersom att de var något fel så vart ju den tiden stryken. Så den andra repan som han körde så vart de 11.53 då stämde sluthastigheten också 209 km/h. Och eftersom att vädret då hade blivit bra så fick vi en repa till och då sa jag till Robin fullt fokus nu. försök att kapa några 100- delar så att vi hamnar på rättsida av stegen. Och vad gör han. Jo han kör 11.24 Jag sa ju några 100-delar.    Det resulterade i att vi hamnade kval 4.


Söndagen började med blåhimel och så fotsatte så hela dagen så jag är röd i ansiktet...   


Första repan ut var emot blcksmhitcity racing. Allt ser bra, Robin kommer efter lite i starten men han får ju jaga fram till 200 meter ungefär. Men efter det så går han ju om och går vidare i och han kör på hela 11.06 Jaha ett nytt person bästa igen!   

Nästa omgång i elimineringen, så mötte han Roy Aniliadis då kom han också efter i starten man fick jaga i kapp. Han fick en tid på 11.07 Och då var vi klara till final. Och fick han möta Eva Bryntesson. Hon är så sjukt startsanbb. Där gick de inte hela vägen eftersom att han hade handbromsen i första läget. han fick inte ur den helt efter att han hade värmt däck. Men jag tar på mig det helt och hållet. För att jag höll på att missa finalen. Jag springa ner och han fram. Men jag tycker iaf att det är helt sjuk att det gick så pass bra. Är det inte lite kaxit att gå till final första tävligen i nya klassen??   


Så nu står de en pokal till i hyllan.   

Blen är hel  så nu är det bara att ladda till midsommar som är om ungefär 4 veckor. och då kommer vi att vara där uppe i hela 4 dagar vara 3 tävlingsdagar. Robin har som mål att iaf få köra en 10:a innan denna säsomg är slut och vet ni deär mycket kvar för den har nyss börjat!


Nu idag så har jag plckat ut ur husvagnen!   


Ha en bra dag nu! Och sköt om er.

Nu ska jag försöka att bli fisk igen. är så förklyd att de är jobbigt nu!


Ha det bra nu!


Pusshej!  

Av Erika Berglund - 28 maj 2010 23:05

Jaa! Nu är man äntligen framme! Det känns så skönt att vara här.. Att få träffa alla racers igen! Imorrn så hoppas vi att vädret är med oss och att allt funkar med bilen...

Det finns inte ord för hur mkt jag har längtat efter det här...   


Det känns lite små konstigt att banan är åt fel hål.. Menmen.


Men jag är iaf hur lycklig som hellst att vi är här igen!


Nu ska jag ta och gå ut och vara social igen!


Ha en bra kväll


pusshej  

Av Erika Berglund - 28 maj 2010 10:13

Jag vet inte hur illa man får behandla en människa? Vet ni det?

Får chefer mobba sina anställda och behandla dom som skit? Nu är det inte jg som blir behandlad illa. Utan de är nog annan. Jag tänker inte nämna några namn eftersom att jag inte vet vilka det är som läser min blogg!


Men jag vill gärna att ni som läser kommenterar detta inlägg...


Ha en bra fredag nu??


// Erika

Av Erika Berglund - 28 maj 2010 07:13

Jaaa! Idag är det dags har kommit hem efter att ha kört Robin till jobbet. Så nu sitter jag här i soffan med datorn i knät, ja så är det! Har inte setat med datorn här sen vi skaffade de vanliga internetet för två års sen...


Idag så har jag jätte mkt att göra ska handla allt som vi ska ha med oss, ska packa in i husvagenen och se till att allt med är med. Sist men inte mist så ska jag öra ut Hugo (våran ena katt om ni undrar) till mamma för han ska vara där under helgen! 


Nej nu ska jag ta och fixa lite frukost! Sen är det dags att börja fixa här hemma!


Så hoppas att alla får en bra fredag och en bra helg!   


Pusshej  

Av Erika Berglund - 27 maj 2010 13:00

Jag skerv ju igår att jag inte skulle kunna uppdatera om hur det går för Robin i helgen. Men idag när jag var i väg och lämnade in mitt modem på lagning så skaffade jag ett mobiltberdband.   


Så jag kommer att updatera i helgen om hur det går för oss!


Jag köpte ju ett nytt partytält idag som vi ska med oss på tävlingarna.


Nu ska jag i åka i väg till jobbet! 


Ha en bra torsdag!


Pusshej  


Av Erika Berglund - 26 maj 2010 21:28

Bara så att ni vet så funkar inte vårat internet hemma just nu! Så detta inlägg skriver jag ifrån pappas dator på hans jobb..


Men så får det funkar igen så kommer jag att blogga igen!   



Nu är det ju inte lång tid kvar innan vi dara till Orsa. Idag var jag hemma ifrån jobbet efter som att jag är förklyd och har haft feber. Men jag ska jobba imorrn... Sen så åker vi på fredag eftermiddag!   


Ha det bäst nu så hörs vi!


Pusshej  

Av Erika Berglund - 24 maj 2010 20:23

Idag är det måndag, och första skiftet av 4 är gjorda. Nu är det bara 3 kvar! Åh jag hoppas att morgondagen går lika fort som jag tyckte att dagens skift gjorde...


Jag har inte planerat ett dugg om vad jag ska ha med mig till Orsa. Jag att jag var klar med förra årets plaering till första tävlingen 3 veckor innan det var dags och i år har jag inte ens börjat än och de är lite drygt 3 dagar kvar..


Imorrn så ska vi till Borlänge och köpa lite saker jag ska förska att handla så mkt som möjligt imorrn. För då begöver jag inte tänkta på under veckan...

Idag har jag iaf tvättat klart de racekläder som vi ska ha med oss.. Eller mina kläder har jag tvättat. Jag har inte tvättat Robins raceoverall för den är ju ren redan...


Jag känner att tröttheten kommer krypande nu! Ska lågga mig i soffan och slappa och bara ta det lugnt så jag orkar upp till min sista förmiddag för denna gången...   Klockan ringer ju bara 04.15 imorrn men jag ligger ju kvar ett tag innan jag går upp..


Nej nu ha jag bara skrivit en massa strunt ha en bra måndagskväll!


Pusshej  

Av Erika Berglund - 23 maj 2010 22:02

Jaha då har ledigheten passerat om 8 timmar ska man vara på jobbet igen... Wihoo vad skoj eller inte...  

Jag hoppas att dom här fyra dagarna som jag ska jobba denn gång går fort så vi får åka till Orsa någon gång! Jag längtar jätte mycket det ska bli så kul. Hoppas att det blir bra väder också...


Hm helgen som varit har vi inte gjort så mycket eller jo. Vi har kört i väg min Audi på skrot och så har jag städat lite i husvagnen. Robin har förhoppningsvis lagat oljetråget som läckte (om det nu var det som läckte).

Igår så var vi hem till Malin och Mattias och lille Johan och grillade och bara umgicks. Det var jätte skönt att göra något annat. Det har vart så mycket nu ett tag. Så det var skönt att träffa några andra...   


Idag så var vi till kyrkan i Husby och kollade på när Benita konfirmerade sig.

Shit vad länge de var jag gjorde det. Det är 8 års sen jag gjorde det. Men men.


Imorrn så ska jag försöka att tvätta det som jag inte har tvättat, som ska med till Orsa i helgen typ som min racetröja ska ju med..   


Nej nu ska jag lägga mig i soffan igen och kolla klart på Wallander - Hemligheten, innan jag går och lägger mig.


Ha en fortsatt trevlig söndag!


Pusshej  

Presentation


Jag är en glad jök som älskar doften av bränt gummi... Speciellt när det kommer ifrn våran lilla opel... :)

Men denna blogg kommer inte bara att handla om vad som händer med bilen utan ut om allt som händer i min vardag!(Glömm inte att jag har DYSLXI)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Favoriter

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards