Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika Berglund - 29 augusti 2010 16:48

Jaha, då var cupen över för denna säsongen då! År så vart det ett snöpligt slut på det hela. Eftersom att de började regna igår kväll vid 22 tiden och höll på hela natten ch äda fram tills kl 10 idag på förmidagen. Då avblåste tävlingsledningen tävligen. Hela depån låg under vatten.   


Vi låg på en 17.de plats i kvalet igår... Och de är vi då dock inte vana med att göra. Men men... Om jag nu har räknar rätt så slutar på en 4 plats i totalen. Men vi är jätte  nöjda iaf i år eftersom att vi har presterat jätte bra tider. På nästan alla  eller iaf hälften av dom 6 tävlingarna så har vi åkt perosnbästa...  

personbästa ligger på 6.85 och 174 km/h övermålinjen. Robin har även dragit sin bromsskärm två gånger denna helg, så nu vet han hur det känns också.. 


Som det är tänkt nu så ska vi åka till Kjula den 18 september. Men vi får se. Jag hoppas att vi kan få till en riktkigt bra avslutningsdag på säsongen.


  Bilden är tagen  av Theres Tezz Pettersson. Helsinge Open 2010.


Bilder ifrån MMR-10 Kommer under veckan.


Ha en forsatt trevlig söndag alla


// Erika Team CowHill Racing

Av Erika Berglund - 27 augusti 2010 11:35

Jaha då har vi kommit fram till den sjette av sex tävlingar då. Det känns jätte tråkigt att de snart är slut på det hela! Men jag hoppas att vinter kommer att gå forts som sjutton så att vi får komma ut på banan igen och visa att vi fortfarande är jätte farliga för alla bakhjulsdrivna bilar!  


Om det stämmer som vi har räknat så ligger vi just nu top 3 i sverige bland de snabbaste framhjulsdrivna bilarna. Och de känns ju jätte inspirerande inför kommade säsong 2011  


I eftermiddag vid 17 tiden så åker vi alltså upp till Dala-Järna flygfält för att vi ska vara med på Marie Memoriel race. Och tycker att de brukar vara den bästa av alla deltävlingarna under säsongen så jag hoppas att dom får de att funka lika bra i år som tidigare år!   



  Foto: Theres Tezz Petterson. Och bilden är tagen under Helsinge Open 2010.


Jag hoppas att vi kan åka riktigt bra tider under helgen...   


Nej nu måste jag  nog börja att laga mat så att Robin får luncj när han kommer hem.

Ha en bra fredag alla!


// Erika

Av Erika Berglund - 25 augusti 2010 19:30

Jaha ja då har man börjat att jobba igen efter ledigheten. Ja det gick väl skapligt... Eller nej nu ljög jag väl. Maskinen kronglade väl som vanligt!   Men men.. Förklyd börjar jag att bli också..


Vi har iag varit och handlat lite saker till husvagnen efteom att den är trasig... Så nu är Robin nere på jobbet igen och ska fixa nya stödben på den...


Jag ska lägga mig undre ett täcke och ta en värktablett och hoppas på att jag inte blir tok sjuk inför helgen...


Men men..


Hoppas iaf att alla har haft en bra Onsdag!


/Erika

Av Erika Berglund - 24 augusti 2010 10:59

Jaha, de som jag hittills hae planserat in under ledigheten är jag klart städa och tvätta. Det är bara en sak kvar att gör och de ska jag fixa idag. Ska åka ner till Entrématten och fixa till lite mer team kläder...   

Imon börjar jag om att jobba igen efter 5 jätte häliga dagar... Vi ska åka till Borlänge imon efter att Robin har slutat jobba, vi måste fixa lite saker som till husvagnen om vi ska kunna bo i den i helgen eftersom att den är lite som trasig...


Igår var jag ner till Skogsbo på hockeymöte. Jag ska iaf börja träna med dom på torsdag då vi ska ha fysträning. Som de lät så ska vi spela i divition 1 i år med. Eftersom att jag kommer att jobba 5-skift hela vinter också eftersom som att jag vart kvar där ute. så kommer jag ju bara att kunna vara med fullt ut varannan vecka...   


Nehe nu ska jag ta och vänta in Robin och äta lite lunch sen blire att åka ner till Avesta!


Ha en bra tisdag alla!


/Erika

Av Erika Berglund - 23 augusti 2010 10:43

Jaha när klockan var 23 igår kväll så kom min älskade sambo hem efter 3 dagar i Sundsvall.


Idag så ska jag åter fortsätta med att tvätta en massa. Men idag är de sängkläder som tvättas.

Annars så blir de en lugn dag ska ut till Husby och släppa ut mammas hundar. Dom blir ju hemma själv hela dagen..


Jo jag ska ringa till entremattan i Avesta för att höra så att e är okej att jag kommer ner imon och betsäller två nya t-shirts och ett tryck på ett par byxor.. alla måste ju se lika klädda ut till helgen... Eftersom att de är final helg i Vansbro!   


Nej men ha en vra måndag alla!


/Erika

Av Erika Berglund - 22 augusti 2010 12:53

Jaha, som ni alla vet så har de inte varit någon tävling för oss i helgen.. Men Robin har ju varit i Sundsvall med Åke och Lisa Eliasson. Men nu snart så är dom på väg hem.


Jag var på inflyttningsfest hos Emelie och Emil igår de var jätte trevligt mycket skratt och prat...   

Men idag så blir det att bara slöa och tvätta.

Jag har tok mycket tvätt att ta redan på så e är väl bara att sätta igång...


Ha en bra söndag alla!


//Erika

Av Erika Berglund - 20 augusti 2010 15:49

Jaha, då var långledigheten här då! Det känns helt underbart... 

Idag har jag inte gjort mycket som till 12.30 eftersom att jag inte somnade förens efter kl 7 i morse. Men men.

Nu i helgen så är jag ensam hemma ockås, Robin åkte till Sundsvall igår. Han vart ju in ringd som mekaniker i helgen till Åke Eliasson som kör Top Doorslamer (han är alltså med dom stora grabbarna i helgen)  Det gjorde ju inget att han åkte med

heller eftersom att vi inte har någon tävling själv denna helg.





Nehe nu ska jag förska att röjja upp här hemma! Ha en bra fredag alla nu!




/Erika

Av Erika Berglund - 17 augusti 2010 11:50

Jaha då satt jag här hemma vid datorn igen och går igenom vad vi lyckades med under helgen.

Vi åkte upp till Söderhamn på fredagkvällen och kom i ordning i depån...

På lördag morogn när vi vaknade så var det typ 700 grader varmt jag tänkte att de kommer att bli som sist vi var här då vi fixk bryta tävlingen ett tag för att de var för vramt och bilarna slet upp beläggningen. Men vi behövde inte bryta denna gång. Vi körde 7 repor under lördagen då stod vi över 2 st så de blev jätte mycket åka.   

Bästa tiden under lördagen för oss vart 6.99 men då de är för fort för vårat klass index men de ligger på 7.00 ..

Vi fick till en bra tiden och hamnde på kval andra platsen då skilide de bra 5000 delare mellan oss och kval ettan.


På söndagen blev de tyvärr bara två elimeneringsrundor för våran del. Första var en solo och då körde han 6,88 med en slut hastighet på 180 km/h det är bra det!

NÄr de sen var dags för semien så var tyvärr Robin lite för ivrig och rödlyktad med 5000 delar ist!    Men men vi var iaf tok nöjda med hur bilen skötte sig och nu vet Robin om att lådan som han bytte under veckan var mkt bättre än den förra eftersom att nu får han i 2:ans växel. 


 


Nu är det bara att ladda om inför final helgen i Cupen den 28 -29/8 i Vansbro då de är Marie Memoriel Race! Så hoppas att de blir bra väder och att allt är som det ska vara.


NU måste jag fixa lunchen till min älskade sambo! Som dessuot inte bara är en bra förare untan en duktig mekaniker. Han ska nämligen följa med Åke och Lisa Eliasson till Sundsvall och hjälpa till där!   


Så ha en jätte bra Tisdag nu alla!


// Erika

Presentation


Jag är en glad jök som älskar doften av bränt gummi... Speciellt när det kommer ifrn våran lilla opel... :)

Men denna blogg kommer inte bara att handla om vad som händer med bilen utan ut om allt som händer i min vardag!(Glömm inte att jag har DYSLXI)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Favoriter

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards